יום ראשון, 24 בפברואר 2013

הרמת סינוסים



עולם רפואת שיניים מביא עימו בשנים האחרונות אין ספור טיפולים חדשניים אשר נועדו לספק מגוון רחב ביותר של פתרונות עבור המטופלים השונים עם מינימום של מגבלות ומקסימום של תוצאות טובות ואסתטיות באופן מיוחד ללא כל צל של ספק. אחד מן הטיפולים הללו הוא לא אחר מאשר – שתלים. האמת היא כי על מנת להבטיח את היציבות של השתלים, יש צורך בכמות עצם הלסת שמסוגלת לתמוך בהם. במידה ואין כמות דרושה של עצם, השתלים עלולים ליפול או במקרים בהם מדובר על הלסת העליונה הם יכולים לצאת מצדה השני של הלסת ולפגוע בסינוסים. על מנת להעניק לשתלים את התמיכה הדרושה ולעלות את אחוזי ההצלחה של ההשתלה, על מנת לאפשר גם למי שסובל מכמות בלתי מספקת של עצם הלסת לעבור השתלות שיניים, הומצא הליך שנקרא הרמת סינוסים שיכול להחליף הליך של השתלת עצם.

מה חשוב לדעת לפני ביצוע הרמת סינוסים

-          הרמת סינוסים מבוצעת בהרדמה מקומית.
-          הרמת סינוסים נחשבת להתערבות כירורגית מאוד נפוצה בתחום הרפואה הדנטאלית ורבים מבצעים הליך זה לפני ביצוע השתלת השיניים על מנת להבטיח כי השתלים ישרתו את הפציינט לאורך זמן.
-          במידה ועובי העצם נמוך מ- 5 מ"מ, נהוג לבצע את הרמת הסינוסים בשני שלבים.
-          לאחר ביצוע הרמת סינוסים יש צורך להמתין כ-9 חודשים עד להתקנת השתלים.

האם יש פציינטים שלא יכולים לבצע הרמת סינוסים

כן, אומנם רוב הפציינטים יכולים לבצע הרמת סינוסים, אך מי שסובל מסכרת לא מאוזנת לא יוכל לעבור טיפול זה. בדומה להשתלת עצם, גם הרמת סינוסים אצל חולי סכרת עלולה לגרום לנזקים ולסכן את חיי הפציינט. גם מי שסובלת ממחלות כרוניות המקשות על הליך ריפוי עצמי של הגוף, לא יוכל לעבור הרמת סינוסים.

אצל מי מבצעים הרמת סינוסים

את הרמת הסינוסים יש לבצע אך ורק  אצל מומחים למחלות חניכיים או אצל המומחים למחלות הפה והלסת. גם רופאי השיניים המתמחים בטיפולי השתלות אינם מבצעים טיפולים אלה, מכוון שמדובר על טיפול עדין שדורש התמחות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה