יום חמישי, 30 באפריל 2015

מידע שימושי לקראת טיול לפירנאים



טיול לפירנאים יכול להיות חוויה בלתי נשכחת אך הוא דורש היערכות מוקדמת. היתרון הוא שמדובר על רכס הרים שעובר באנדורה המפריד בין צרפת לספרד, מה שמקל על הגעה מישראל ונחיתה באחת הערים השכנות. המטבע בספרד, בצרפת וגם באנדורה הוא אירו ובמדינות אלו מומלץ להחליף כספים בבנקים. בנוסף, באנדורה יש כספומט בכל מקום או יישוב אליהם מגיעים תיירים. בשלוש המדינות גם מקבלים כרטיסי אשראי, למעט מסעדות או מלונות קטנים. צרפת, ספרד ואנדורה מפגרות אחר ישראל בשעה אחת. 


 
יש הבדל משמעותי בין טיול לפירנאים באופן עצמאי לבין טיול מאורגן. בעוד בטיול עצמאי כדאי לדאוג מראש לפתרונות התחבורה ומקומות הלינה, בטיול מאורגן ניתן להגיע בצורה מסודרת ללא צורך בהיערכות מוקדמת. בצרפת מומלץ להשתמש במסילת הרכבת המרכזית, אך בכל מקרה קיימים בשני הצדדים קישורים של אוטובוסים מהערים הגדולות והעיירות. הרשת הספרדית נוחה לא פחות מהצרפתית ואפשר להסתדר בה במהלך טיול לפירנאים גם עם ילדים. 

איך חוסכים על טיול לפירנאים?
אחת המטרות של איסוף מידע שימושי היא כמובן לחסוך בהוצאות. כאן ניתן להצביע על מספר כללי מפתח. בנוגע ללינה, האפשרויות הזולות הן בקתות הרים ואתרי מחנאות. מחירי הלינה במקומות אלו זולים משמעותית בהשוואה למחירים בבתי המלון. עיקרון דומה מופעל גם בנוגע למחירי המזון. באתרי המחנאות אפשר לרכוש מוצרי מזון בסיסיים לפני יציאה לטיולים וטרקים. מומלץ לרכוש את רוב המוצרים במרכולים, או לעצור במקומות לינה שיש בהם מטבח לשירות עצמי.

חיסכון לא חייב לבוא על חשבון ההנאה מטיול לפירנאים. דווקא ביעד מן הסוג הזה יש הרבה מקום להתנהלות עצמאית ולשימוש נבון בפתרונות תחבורה. בנוסף, התברואה בהרי הפירנאים גבוהה ואין צורך בחיסונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה