יום שני, 13 במרץ 2017

הפקה מוסיקלית



המפיק המוזיקלי הוא דמות מפתח בעולם המוזיקה המודרני, וחשוב להבין את עבודתו
עד לפני שנים ספורות בלבד, כשהיינו חושבים על היוצרים המעורבים ביצירה של שירים ושל יצירות מוזיקליות שונות, היינו חושבים ככל הנראה על השמות שנמצאים על העטיפה – השמות של הזמרים, הלהקות או הנגנים השונים המעורבים ביצירה. וכך, במשך שנים רבות הייתה התעלמות פושעת ממש מהאנשים החשובים ביותר בתהליך היצירה – המפיקים המוזיקליים. מה בדיוק כוללת הפקה מוסיקלית? ובכן, התשובה לשאלה הזאת היא פחות או יותר הכל – המפיק דואג לכל מה שבין הגיוס של נגנים שונים וקביעת המקצב של השיר, ועד ביצוע המיקסינג והמאסטרינג ויצירת המוצר המוגמר בשיר. ועם אחריות עצומה כזו – לא פלא שמדובר בתחום חשוב ומרכזי שמקבל הרבה יותר הדים כיום.




הפקה מוסיקלית איכותית לוקחת את השלד ומעניקה לו תוכן – וזהו תפקיד חשוב ביותר
שיר מוקלט שיוצא לרדיו או באלבום הוא בסופו של דבר הרבה יותר ממילים שמולבשות על גבי לחן. בכדי להוציא יצירה מוזיקלית מקיפה ואמתית, יש צורך בהפקה מוסיקלית מקיפה – החל בקביעת המקצבים וגיוס הנגנים הנחוצים עבור כל קטע בשיר, דרך הניצוח על התיאום בין הקלטות החלקים השונים ועד יצירת הניואנסים המדויקים מבחינת צליל וסגנון לכל שיר. מפיקים מוזיקליים שונים הם בעלי אופי יצירה שונה, ולא נדרשת הבנה מעמיקה במוזיקה בכדי לשמוע את ההשפעה העצומה שיש למפיק על היצירה – שהיא לעתים נרחבת עוד יותר מזו של המבצעים עצמם.

הפקה מוסיקלית איכותית יכולה כיום להצעיד את המובילים בתחום אל הבמות הגדולות בעולם
כיום, הפקה מוסיקלית נמצאת בקדמת הבמה. זה התחיל בעולם המוזיקה האלקטרונית עם אמנים כמו דייוויד גואטה, והתרחב לעוד ז'אנרים רבים של מוזיקה – בהם המפיק המוזיקלי מקבל את הקרדיט כאחד היוצרים המרכזיים של השיר ויוצא מאחורי הבמה אל קדמתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה